Top

Citymarketing: Hoeveel budget?

april 18, 2008 door  

Hoeveel budget moet je als stad nu reserveren voor het inzetten van citymarketing? Een lastige vraag… Een van de onderdelen die je start bij het citymarketing proces is een stichting/gemeentelijke organisatie. Een kijkje in de keuken kunnen we┬áin Hengelo (rond de 80.000 inwoners) krijgen. Wat hebben zij nu besteed ten behoeve van promotie van de stad? Wat zijn de personeelskosten en wat is de overhead?

In het jaarverslag 2006 krijg je antwoord op dergelijke vragen. Let wel. Dit gaat om de stad Hengelo en de bedragen zijn niet inwisselbaar voor een andere stad. Het gaat om het verkrijgen van een beeld.

Aan inkomsten heeft de Stichting VVV & Stadspromotie Hengelo in 2006 euro 332.409 gehad. Van dit bedrag hebben ze euro 187.292 besteed aan evenementen. De kosten voor Kosten Promotie, Personeel en Overige waren euro 140.623. Het exploitatieresultaat was in 2006 4.494. Voor een gedetailleerd overzicht van de kosten klik hier.

Bron: website helemaal Hengelo

Reacties





Bottom