Top

Masterclass ‘City marketing’: 6, 13, 20 november 2008

juni 13, 2008 door  

 

Het Nicis Institute organiseert in november 2008 een masterclass city marketing. Zij omschrijven het als volgt:

“Tijdens de masterclass ‘City marketing’ komen o.a. de volgende thema’s aan bod:

  • de ontwikkeling van het merketing denken, van productgericht naar klant/consument/gebruikersgericht, het opstellen van een SWOT-analyse;
  • van (product)marketing naar placemarketing: hoe kan de (commerciële) marketing gebruikt worden voor het marketen van steden en regio’s;
  • City-Branding en slimme steden: wat is nodig om een goede branding te bereiken en hoe kan hiermee op een creatieve/slimme manier worden ingespeeld;
  • de stad als beeld: over imago’s van steden en imago-onderzoek;
  • City-marketing als cruciaal en integraal onderdeel van het lokale beleid.”

De kosten zijn: € 2050.

Op de site vind ik de volgende beschrijving van Nicis. 

“Nicis Institute richt zich op het versterken van de sociale en economische kracht van steden door de combinatie van wetenschappelijk onderzoek, kennisdeling en opleiding. Het eigen wetenschappelijk onderzoeksprogramma vormt de basis voor masteropleidingen, bijeenkomsten en publicaties. Nicis Institute kijkt daarbij ook naar grootstedelijke ontwikkelingen in Europa. Het Kenniscentrum Grote Steden maakt sinds 1 januari 2007 onderdeel uit van Nicis Institute.”

Meer weten over deze opleiding? Klik hier.

Bron: website Nicis, 12 juni 2008

Reacties





Bottom