Top

Evenementen zijn belangrijk in citymarketing!

juli 2, 2008 door  

The Hague Festivals trekt 177.600 bezoekers. Dat zijn nog eens aantallen. Een belangrijk onderdeel in citymarketing zijn evenementen.

Even terug naar de tweede activiteit in citymarketing volgens Kotler (Bron: Kotler, P, 1999: Marketing places Europe):

Het efficiënt en toegankelijk aanbieden van de producten en diensten van een stad. Daarbij zijn belangrijk een goede infrastructuur, een hoog voorzieningenniveau en nieuwe atracties en evenementen om de nieuwe bedrijvigheid en publieke steun in stand te houden en nieuwe investeerders aan te trekken;

Door in te zetten op evenementen door middel van de bundeling van bestaande en nieuwe evenementen en concerten is deze activiteit goed aangepakt. Een van de doelen van citymarketing is immers het verkrijgen van meer bezoekers.

Hieronder het persbericht:

The Hague Festivals trekt 177.600 bezoekers. 

DEN HAAG – The Hague Festivals ‘08 heeft 52.600 meer bezoekers getrokken dan vorig jaar. Vorig jaar noteerde het festival het totaal aantal bezoekers op 125.000, dit jaar zijn dat er 177.600! Dit is zondagmiddag tijdens Parkpop bekend gemaakt door wethouder Citymarketing en Internationale Zaken, Frits Huffnagel.

Frits Huffnagel stond vorig jaar aan de basis van The Hague Festivals en is trots op de succesvolle tweede editie: “Zelfs mét de concurrentie van het Europees Kampioenschap voetbal heeft The Hague Festivals ‘08 ontzettend veel bezoekers getrokken.”

Het openingsevenement Festival Classique is volgens de organisatie door 51.000 belangstellenden bezocht. Twaalf dagen PopHotSpot op de Grote Markt was goed voor 20.000 bezoekers, 7.000 meer dan het jaar ervoor. De ShoppingNight is door 60.000 winkelfanaten bezocht. Ook met de kleine bezoeker is rekening gehouden, voor Kinderparkpop zijn maar liefst 10.000 kaarten verkocht. Op het andere kinderevenement 1001x kleurrijk Den Haag kwamen 7.500 bezoekers af. Ook Playground Picnick Prinsestraat, Jazz in de Gracht, het Shoot-Me Filmfestival, Rondje Den Haag en diverse andere evenementen beleefden een succesvolle editie.

Bij het totaal aantal bezoekers van 177.600 zijn Parkpop, Picnic in the Park, Music In My Head, het zandsculptuur op het Buitenhof van Zandacademie en Veteranendag niet meegerekend. In het Zuiderpark genoten zondag tijdens Parkpop 250.000 bezoekers van zon en muziek. In hetzelfde park een week eerder verkocht Picnic in the Parc 10.000 kaarten. Op de laatste editie van The Music In My Head kwamen 3000 muziekliefhebbers af en tot slot bezochten 45.000 bezoekers de Veteranendag.

The Hague Festivals bundelt een aantal bestaande en nieuwe evenementen en concerten in Den Haag. Een volledig overzicht en meer informatie is te vinden op de website www.thehaguefestivals.com  en www.thehaguefestivals.hyves.nl .

Bron: website Den Haag Marketing, 30 juni 2008

Reacties





Bottom