Top

Onderzoek citymarketing en social media: Social media nog steeds niet opgenomen in communicatiestrategie! (#citymarketing, #social)

januari 19, 2011 door  

social citymarketing

Bijna 75% van alle gemeenten en citymarketing organisaties maken gebruik van social media. Twitter is het populairst, Hyves en Facebook worden minder ingezet. Dat is een van de conclusies van het onderzoek naar social media in de communicatie van gemeenten en citymarketing organisaties.
Het onderzoek is uitgevoerd door de 4e-jaars student Commerciële Economie Fabian Savert in opdracht van Urban Solutions en in samenwerking met Citybrands.

Mensen zijn steeds minder gevoelig voor traditionele marketing en zijn steeds makkelijker te bereiken via social media. Dat weten inmiddels ook gemeenten en citymarketing organisaties.  91,1% geeft aan dat ze in de toekomst actiever gebruik zullen van social media. Social media maakt echter  vaak nog geen deel uit van de communicatiestrategie. De kennis hierover ontbreekt vaak. In het onderzoek worden aanbevelingen gedaan hoe social media succesvol kan worden geïntegreerd in de organisatie.

Het gehele onderzoek bekijken en downloaden? Ga dan naar citymarketingdirectory.nl.

Reacties





Bottom