Top

Nieuw boek #citymarketing: Handboek City- en Regiomarketing

juli 27, 2011 door  

handboek

Onlangs is er een nieuw handboek citymarketing verschenen, het Handboek City- en Regiomarketing. Hieronder volgt de tekst van de schrijver, Elise van Dijk-Bettenhaussen.

“Het eerste handboek voor het gelijknamige, jonge vakgebied. Voor gemeenten en semi-overheden is dit handboek een leidraad, een verbinding tussen kennis en kunde.¬† Het boek is voor bestuurders, ambtenaren, projectontwikkelaars, en studenten te gebruiken bij het maken van een plan van aanpak, als inspiratiebron of naslagwerk.

Doel van city-en regiomarketing is om de karaktervolle positionering passend te maken bij de stad of regio. Het eerste handboek biedt ondersteuning in dit proces. Ieder hoofdstuk sluit af met een bouwsteen. De bouwstenen vormen uiteindelijk samen het waardemodel voor het city- en regiomarketingplanningsproces©. Het boek introduceert dit door mij ontwikkelde model, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.

Naast de praktijk is het handboek ook geschikt voor studie; het boek is inmiddels opgenomen in enkele onderwijsprogramma’s van (hbo- en wo-) opleidingen Toerisme, Vrije Tijd en Marketing. Bestellen kan bij www.bol.com ( http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/handboek-city-en-regiomarketing-druk-1/1001004011377409/index.html) , www.noordhoffuitgevers.nl en binnenkort ook bij managementboek.nl.”

Reacties





Bottom